Tuesday 2 June 2015

Smile

Tadi ada motor tetiba buat u turn depan aku, its in the middle of the road kot so I was like moto niiii sambil muka kerut2. Then u know what he did? Sentap tau aku. He smiled sambil angguk sikit, ikhlas sangat, sampai muka aku yg kerut2 tu cepat2 aku ubah tukar jadi senyum balik to him.

Ajaibnya ikhlas. Ajaibnya senyuman. Subhanallah.
Aku yg menyirap terus cool down.
Sentap.

Teringat Rasulullah.
Kata cinta?
Sobs.

Rasulullah suka senyum.
Rasulullah xsuka marah.
Rasulullah penyabar.

Dia bejaya buat satu rasa, yg buat aku fikir,
betullah do the talks,
betullah contoh yg plg baik adalah yg kita boleh nampak dan ikut,
betullah dakwah itu lebih baik dgn cara perbuatan yg menunjuk contoh,
bukan hanya kata2 yg prung prang prung prang.

Satu senyuman,
buat aku muhasabah.
Terima kasih awak.
Dan anak awak kat belakang tu.
Moga Allah jaga!

No comments:

Post a Comment